Holiday Diaries

Het voelt al veel langer geleden, maar vorige week was ik nog in Frankrijk. Ik heb twee heerlijke weken in Parijs en aan de Cote d’Azur gehad met mijn ouders en zusje. Vandaag laat ik jullie door middel van snapshots zien wat we allemaal hebben gedaan!

We beginnen onze vakantie maandag 18 juli in een overvolle auto. Door file iets later dan gepland, komen we om 4 uur aan in Versailles. We verblijven drie nachtjes in een ingerichte tent op de camping, Huttopia Versailles (aanrader!). Na ons te hebben opgefrist en omgekleed, lopen we naar het treinstation vanwaar we naar Parijs gaan. Bovenstaande foto is ons uitzicht als we uit de trein stappen.

We gaan met de beroemde Parijse metro naar Montmartre. We bekijken de Sacre Coeur van binnen en buiten en lopen dan door naar Espace Dalí. Over dit museum komt nog een hotspot artikel online, maar ik kan alvast verklappen dat het erg leuk is! We eten ’s avonds op Place du Tertre en gaan dan terug naar de camping.

De volgende dag vertrekken we ’s ochtends vroeg weer met de trein naar Parijs. Dit is onze enige volledige dag in Parijs, dus we willen er optimaal gebruik van maken. We beginnen bij de Arc de Triomphe en lopen door Avenue de Champs-elysees richting het Louvre. Vanaf daar lopen we langs de Seine naar Ile de la Cité waar we de Notre Dame bekijken. In de leuke wijk Quartier Latin eten we een crêpe en daarna gaan we met de metro naar ons eindpunt, de Eiffeltoren. Na de Eiffeltoren bewonderd te hebben, gaan we uiteten in de buurt van de toren. We lopen tot slot nog een stukje langs de Seine en dan gaan we met de metro en trein terug naar de Camping. Het was een lange en warme (!), maar geweldige dag. Parijs is prachtig.

De laatste dag in het noorden; we gaan naar het paleis van Versailles. Ik ga een uitgebreid artikel schrijven over Versailles, dus daar ga ik niet te veel over uitweiden. Versailles is in ieder geval prachtig en we hebben een leuke dag gehad.

Donderdag is een auto-dag. Negen uur in de auto met High School Musical en Divorce. Om zes uur komen we aan en moeten we de tent opzetten, wat altijd een hels karwei is. ’s Avonds doen we het rustig aan. Ook vrijdag doen we, behalve boodschappen, helemaal niks.

Zaterdag gingen we voor het eerst op pad; we gaan naar Grasse, de beroemde parfumstad. Onderweg terug krijgen we pech met de auto… Gelukkig viel het allemaal mee. Er moest een onderdeel besteld worden en dat is gerepareerd door een meneer van de ANWB. We hebben gelukkig een leenauto gekregen om uitstapjes te kunnen maken.

Zondag gingen we, na een tijd gewacht te hebben op de ANWB en de leenauto, naar St. Tropez. We hebben rondgelopen door het stadje, taartjes en macarons gegeten en natuurlijk boten bekeken, heerlijk dagje! Maandag zijn we naar Nice gegaan. Wederom een heel leuke dag. Voor de nieuwsgierigen; we hebben, een week na dato, niks gemerkt van de aanslag. We zijn niet op de boulevard geweest, dus hoe het daar is weet ik niet, maar in de stad merk je er niks van. We stuitten op een antiekmarkt waar we een tijdje rond hebben gelopen.

De volgende dag reden we over de grens naar Italië. We bezochten het middeleeuwse dorpje Bussana Vecchia. Daarna gaan we naar Sanremo, waar we heerlijke pizza’s eten. Woensdag hebben we een middag op het strand van Les Issambres gespendeerd. Donderdag deden we het ook rustig aan, namelijk bij Lac de Saint-Cassien (het meer in de buurt van de camping).

Deze rustige dagen waren omdat we vrijdag een hele lange dag zouden hebben. We stonden vroeg op en reden om negen uur richting Gorges du Verdon. Dat zijn de kloven van de rivier de verdon met het meer dat erbij ligt. We hebben hier een paar uur rondgereden en genoten van prachtige uitzichten. Daarna zijn we naar het meer gegaan en daar zijn we met een waterfiets de kloof in gevaren.

Zaterdag gingen we naar Antibes, een kustplaats gelegen tussen Nice en Cannes. We bezochten daar het Picasso museum en we hebben door de leuke straatjes gelopen. Erg leuk stadje! Op onze laatste dag, zondag, ben ik nog een keer naar het meer gegaan voor een ontspannen middag.

Maandagochtend stond in het teken van opruimen: alles moest weer in de auto passen. Om elf uur reden we van de camping af en na een rit met veel file kwamen we om vijf uur aan in Igé. We verbleven bij een bed & breakfast/camping, Le Clos Domange, in een ingerichte tent. Het kleine dorpje was echt typisch Frans en heel idyllisch. Le Clos Domange is echt een aanrader voor een overnachting. Het is er werkelijk prachtig en heerlijk rustig. Dinsdag reden we door naar Nederland. We aten bij McDonald’s Hazeldonk (vakantietraditie) en om acht uur waren we weer thuis.

Dat was ‘em, het verhaal van mijn vakantie. Er zullen nog meer artikelen online komen omtrent mijn vakantie, hotspots, outfits en heel veel aanraders. Blijf Annadventure zeker volgen als je hier benieuwd naar bent.

Hoe was/is jouw vakantie? Waar ben je geweest/ga je naartoe/ben je nu?

Liefs Anna

Auteur: annadventure

Hi, ik ben Anna! Ik ben 17 jaar oud en ik blog sinds kort op annadventure.nl. Ik blog voornamelijk over reizen, maar natuurlijk ook over andere dingen die ik leuk vind. Volg mijn blog op Bloglovin' om op de hoogte te blijven van mijn laatste posts! Liefs Anna